2020/07 : Ajustement du pack et vérification de sa compatibilité pour Minecraft 1.16.1 !
2019/10 : La prochaine version avance un peu, j'ai une structure simple avec un boss (très dangereux) dedans. Je n'ai pas encore trouvé de moyen simple et léger pour insérer la structure dans le datapack.
2018 : Trident Rare & Hache Rare Fait !
1 chance sur 10 pour Hache rare dans Trésor enfoui => 10% 3 chances sur 88 pour Hache rare dans End city => 3.4% 1 chance sur 2 pour Trident rare dans Igloo => 50% 1 chance sur 5 pour Trident rare dans underwater_ruin_big => 20% 1 chance sur 20 pour Trident rare dans underwater_ruin_small => 5% 1 chance sur 10 pour Hache rare dans pillager_outpost => 10% --- Rare Trident can have Sharpness/Looting enchantments. Rare Diamond Axe can have Looting enchantment.
English talking page: https://www.planetminecraft.com/mod/rare-trident-&-axe/
With an anvil, we should have the choice for the Trident:
Impaling or Power or Sharpness or Smite or Bane of Arthropods (mutually exclusive)
Same for the sword:
Impaling or Sharpness or Smite or Bane of Arthropods (mutually exclusive)
Being able to find "1.13's impossible enchantements's items" in some VERY RARE chests (from donjons or so), examples:
Axe/Trident/Bow/Hoe with Looting enchantment,
Sword/Trident with Fortune enchantment,
Enclume / anvil: Trident/Sword:
Impaling V or Power V or Sharpness V or Smite V or Bane of Arthropods V (mutually exclusive)
Seulement les mobs qu'on peut pas farmer. / Elder Guardians : 20% chance de drop un Trident rare.
Only not-farmable monsters. / Elder Guardians 20% chance of droping rare Trident
Point positif : modifications légères.
Useful tip from here: when using the looting_multiplier, the chance of the item dropping is determined by this formula:
Dans le nether, une structure rare avec un boss qui porte un Trident ou une Hache, le dropant quand il meurt.
In nether, rare structure with a boss holding rare Trident or Axe, droping it upon death.
/summon minecraft:stray ~ ~1 ~ {CustomName:"\"Sandro\"",CustomNameVisible:1,PersistenceRequired:1b,CanPickUpLoot:1b,Health:55,Attributes:[{Name:"generic.maxHealth",Base:55},{Name:"generic.followRange",Base:22},{Name:"generic.knockbackResistance",Base:0.1f},{Name:"generic.movementSpeed",Base:0.5f},{Name:"generic.attackDamage",Base:6}],HandItems:[{id:"minecraft:diamond_axe",tag:{display:{Name:"Hache magique de Sandro",Lore:["Un artefact qui n'aurait jamais dû quitter les Terres d'Enroth."]},Enchantments:[{id:sharpness,lvl:5},{id:looting,lvl:3},{id:efficiency,lvl:5},{id:fortune,lvl:3}]},Count:1},{id:"minecraft:shield",Count:1}],HandDropChances:[2F,0F]}
/summon minecraft:wither_skeleton ~ ~1 ~ {CustomName:"\"Archibald\"",CustomNameVisible:1,PersistenceRequired:1b,LeftHanded:0,CanPickUpLoot:1b,Health:42,Attributes:[{Name:"generic.maxHealth",Base:42},{Name:"generic.attackDamage",Base:4}],HandItems:[{id:"minecraft:trident",tag:{display:{Name:"Ultime Trident d'Archibald",Lore:["Un artefact qui n'aurait jamais dû quitter les Terres d'Enroth."]},Enchantments:[{id:sharpness,lvl:5},{id:looting,lvl:3},{id:unbreaking,lvl:3},{id:fortune,lvl:3},{id:power,lvl:5},{id:loyalty,lvl:3},{id:impaling,lvl:5}]},Count:1},{}],HandDropChances:[2F,0F],ArmorItems:[{id:"minecraft:leather_boots",tag:{display:{color:0}},Count:1},{id:"minecraft:leather_leggings",tag:{display:{color:0}},Count:1},{id:"minecraft:leather_chestplate",tag:{display:{color:0}},Count:1},{id:"minecraft:horn_coral_fan",Count:1,tag:{display:{Name:"Couronne de Roi"}}}],ActiveEffects:[{Id:5,Amplifier:0,Duration:2147483647},{Id:13,Amplifier:0,Duration:2147483647},{Id:29,Amplifier:0,Duration:2147483647}]}